چالشهای مباحثه

قبل از این متن لطفا مطلب «اصل صحبت با انسان بالغ» را بخونید.

یکی از چالشهایی که در هنگام بحث پیش میاد، اینه که شروع می‌کنیم، به جای مطلب خود شخص طرف بحث را خطاب قرار می‌دیم و بهش برچسب می زنیم. یه برچسبی مثل «بی فکر» می تونه طرف مقابل را وارد فاز دفاعی کنه و دیگه مباحثه پیش نره.

حالا مشکل من خود این موضوع نیست. من با دونستن همین موضوع دفعات زیادی مرتکب این موضوع شدم و بحث به جای خوبی نرفت. دایم از خودم می پرسیدم با اینکه این موضوع را می دونم و می خوام اجرا کنم، نمی دونم چرا افسار کار از دستم خارج می شه .

متوجه چند تا موضوع اولیه شدم که من را از بحث منحرف کرد و کاری را کردم که نمی خواستم. ۱- طرف مقابلت خواسته یا ناخواسته اصلا قصد بحث نداره و نمی خواد چیزی را بشنوه و دایم خواسته اش را فریاد می زنه.
راه حل: خوب با چنین کسی اصلا جای مباحثه ای نیست. چون یه مباحثه دو طرف داره و طرف دوم شما اصلا قصد نداره مباحه کنه. باید دقت داشته باشید که ممکنه طرف مقابل این صحبت را بکنه که قصد صحبت داره ، ولی شما باید با قدرت موضوع را بپیچونی. ?
۲- استفاده از موضوعات احساسی، توهمی به عنوان دلیل. این هم یکی از اون موضوعات که تو مباحثه نمی‌گنجه. مثل «من دلم می‌گه این درسته» !!!!!!
به این موضوعات آگاه باشید و اولین مورد که دیدید دوری کنید، سر کار می رید… بد D:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *